2.2.12

dah besarkah saya?err

assalamualaikum

err arini speechless sikit tapi nak juga buat entri ni..seriously reading affect me a lot..bila cik nana baca buku
buku  ilmiah cik nana rasa macam mana ye nak describe ==' macam jahil pun ada..betulllah tu dalam islam pun mewajibkanumatnya menuntut ilmu dari buaian hingga ke liang lahad..ingat ye rakan reader(s) learning itu perkara wajib..so kira macam belajar tu satu proses coz everytime kita akan belajar new things walaupun hanya sekelumat*betulkah bahasa saya? hee :)

and for me , myself dengan reading buah fikiran kita akan lebih mantap..idea pun fresh ,tak lapuk, and mematangkan diri seseorang..and that's how i feel right now..am i matured enough? and one more thing bila kita pandai PR (public relationship) it goes well dengan other peoples even kita tak pernah  jumpa.. how we gonna handle and treat nicely with others tak kiralah dengan classmate , rakan tempat kerja or orang awam.. and when we growing up ,we'll know we hold big responsibility on our shoulder..maksudnya tanggungjawab kita sebagai anak ,sahabat , pelajar dan bila dah sampai satu tahap kita pula menjadi pengganti tempat parents kita sekarang..perhaps we'll face financial problem , marriage ,carier and so on..

sekarang ni pun kalau korang peka , korang akan rasa sesuatu..sesuatu yang tak dapat cik nana luahkan. a 'thing'...lepas dah dapat result nanti ,masing masing akan bawa haluan ..ada yang akan masuk matrik ,buat asasi di ipta yang terpilih and ada juga yang lepak dok rumah jadi pengganggur vvvviiiippppp sebab result tak bagus..and cik nana tak rasa yang result tak bagus tu teruk becoz i believe workhard and willingness dapat memajukan diri seseorang itu asalkan dia sendiri yang nak berubah..rasa rasa korang dekat takuk mana? yang pass with flying colours or yang sebaliknya? hurmm i ,myself pun tak tahu nak kata pa..but hopefully nak sangat 'kejayaan ' itu..how sweet moment ! oklah entry ni sekadar memotivasikan diri..harap harap korang juga dapat manfaat..nitez uollss



No comments:

Post a Comment